Saknar

Kolla vad långt hår jag har fått! Jag tänkte passa på att klippa mig här i Kina för det kostar bara runt 50元, men egentligen vill jag ju att det ska bli längre och inte kortare, så vi får se hur det blir med det. Hur som helst, mitt hår är inte fokuspunkten i det här inlägget!
 
 
Såhär illa tycker jag om internetet här. Alltså jätteilla. Är dödens megatrött på att behöva hålla tummarna varje gång jag öppnar min webbläsare ("Kommer jag kunna öppna någon annan sida än kinesiska bing idag?") och blir så. himla. frustrerad. av det.
 
MEN nu har jag i alla fall bara tre veckor kvar av dåligt internet i Kina! Det innebär dessutom att jag trots allt har varit i Kina ett tag nu. Tretton veckor, närmare bestämt. Det innebär förstås i sin tur att jag har börjat sakna en hel del saker och situationer hemma i Sverige. Här kommer lista med tio punkter på sådant jag saknar, exklusive en hel massa människor för att göra det lite enklare. Utan inbördes ordning!
 
• Pappas pastasås
• Lakrits
• Att ligga på golvet framför kaminen
• Söderåsen
• Släktmiddagar
• Ett ocensurerat internet som inte tar hundra år att öppna och som finns på min telefon var jag än är
• Åka pendeltåg
• Instagram
• Mina kläder
• Fika
Skummjölksmun från fika med finfina Gabriel, som jag också kan tacka för bilden!
 
För att inte detta ska bli alldeles för ego slänger jag in en gammal fikabild på Verisen också som jag saknar helt förfärligt mycket! (Och smyger in henne och UV-lundaklubbens lokal, som typ faktiskt nästan syns i bakgrunden, som elfte och tolfte punkt...)

Kommentarer

Rossi

2014-11-09 - 22:16:22
Saknar dig sååååå mycket Saga!! Tänk att du ändå kommer hem snart! Då måste vi träffas! PS köp massor med lösögonfransar!! *_* <3
Svar: Saknar dig massor också!! Jaa vi måste verkligen ses snarast! <3 Bunkrar upp med lösögonfransar hehe *_*
eskil

Skriv en kommentar









eskil

jag är eskil och min blogg är en blogg om en єѕқι∂яєαм ☆ här har ni kunnat följa min vardag i en kinesisk storstad, men nu får ni följa med hemma i sverige istället!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus